A Tea Stall Paragraph for HSC & SSC- ronginghuri

We are presenting here a sample of a tea stall paragraph for HSC and SSC students.

A Tea Stall Paragraph for Class 8 to Class 10

A tea stall is a road side shop for people who come there to have tea as well as other Snacks. A tea stall is very common both in towns and villages in our country: It usually sits at a crowded place. It is found in a market place, a square, a bus stand, a railway station and near schools and colleges. In a tea stall, usually, tea is served to the customers in exchange of money. But biscuits, bananas, cigarettes, betel leaves, etc. are also sold there.

Though some tea stalls are well-furnished, most of them are poorly furnished. It is usually decorated with chairs, tables and benches. People go to a tea stall to take a cup of tea to remove their tiredness. A tea stall is kept open from early morning till late night. In a tea stall there are generally two people to manage and run it. One is a grown up man who prepares tea and takes bill from the customers, and the other is a young boy who serves tea, biscuits, etc. to the customers. Sometimes, people come to a tea stall in a group and raise a storm over the cup. They discuss about politics daily affairs, various problems and what not. After all, a tea stall is a useful place for many people.

একটি চায়ের দোকান

বাংলা অনুবাদঃ চায়ের স্টল হল রাস্তার পাশের দোকান যারা সেখানে চায়ের পাশাপাশি অন্যান্য স্ন্যাকস খেতে আসে। একটি চায়ের স্টল আমাদের দেশে শহর এবং গ্রাম উভয় ক্ষেত্রেই খুব সাধারণ: এটি সাধারণত একটি ভিড় জায়গায় বসে। এটি একটি বাজার, একটি চত্বর, একটি বাস স্ট্যান্ড, একটি রেলস্টেশন এবং স্কুল ও কলেজের কাছাকাছি পাওয়া যায়। একটি চা স্টলে, সাধারণত, টাকার বিনিময়ে গ্রাহকদের চা পরিবেশন করা হয়। তবে সেখানে বিস্কুট, কলা, সিগারেট, পান ইত্যাদি বিক্রি হয়।

যদিও কিছু চায়ের স্টল সুসজ্জিত, তবে বেশিরভাগই খারাপভাবে সজ্জিত। এটি সাধারণত চেয়ার, টেবিল এবং বেঞ্চ দিয়ে সজ্জিত করা হয়। মানুষ তাদের ক্লান্তি দূর করতে চায়ের কাপে চায়ের দোকানে যায়। একটি চায়ের স্টল সকাল থেকে গভীর রাত পর্যন্ত খোলা থাকে। একটি চায়ের স্টলে এটি পরিচালনা ও পরিচালনা করার জন্য সাধারণত দুজন লোক থাকে।

একজন প্রাপ্তবয়স্ক ব্যক্তি যিনি চা তৈরি করেন এবং গ্রাহকদের কাছ থেকে বিল নেন এবং অন্যটি একটি অল্প বয়স্ক ছেলে যিনি গ্রাহকদের চা, বিস্কুট ইত্যাদি পরিবেশন করেন। কখনও কখনও, লোকেরা দলে দলে চায়ের স্টলে এসে কাপের উপর ঝড় তোলে। তারা রাজনীতির দৈনন্দিন বিষয়, বিভিন্ন সমস্যা এবং কী কী নেই তা নিয়ে আলোচনা করেন। সব পরে, একটি চা স্টল অনেক মানুষের জন্য একটি দরকারী জায়গা।

A Tea Stall Paragraph for HSC

(a) What do you mean by a tea stall?

(b) Where do we find a tea stall?

(c) How is a tea stall decorated?

(d) What do the customers do at a tea stall?

(e) How is a tea stall a significant place?

A Tea Stall

A Tea Stall A tea stall is very common both in towns and villages in our country. However it usually sits at a crowded place. So it is found in a market place, a square, a bus stand, a railway station and steamer ghats, near a factory or an office and even near schools and colleges. In a tea stall, usually tea is served to the customers in exchange of money. But biscuits, bananas, cigarettes, betel leaves, etc are also sold there. Though some tea stalls are well-furnished, most of them are in a poor condition. It is usually decorated with chairs, tables and benches. An ordinary tea stall is dirty.

A kettle is always kept hot on the stove. People go to a tea stall to take a cup of tea to remove their tiredness. A tea stall is kept open from early morning till late night. In a tea stall, there are generally two people to manage and run it. One is a grown up man who prepares tea and receives bill from the customers, and the other is a young boy who serves tea, biscuits, etc to the customers. Sometimes, serves tea, biscuits, etc to the customers.

Sometimes, people come to a tea stall in a group and raise a storm over a cup of tea and discuss national or international politics, daily affairs, various problems and what not. Actually, a tea stall is an important place of social gathering. The customers spend their free time in the tea stall for enjoyment. Thus, a tea stall is a noisy and busy place. Its utility cannot be ignored.

একটি চায়ের দোকান

বাংলা অনুবাদঃ একটি চায়ের স্টল আমাদের দেশের শহর ও গ্রাম উভয় ক্ষেত্রেই একটি চা স্টল খুবই সাধারণ। এটি সাধারণত একটি ভিড় জায়গায় বসে। এটি একটি বাজার, একটি চত্বর, একটি বাস স্ট্যান্ড, একটি রেলস্টেশন বা স্টিমার ঘাট, একটি কারখানা বা একটি অফিসের কাছে এমনকি স্কুল ও কলেজের কাছে পাওয়া যায়। চায়ের স্টলে সাধারণত টাকার বিনিময়ে গ্রাহকদের চা পরিবেশন করা হয়। তবে সেখানে বিস্কুট, কলা, সিগারেট, পান ইত্যাদি বিক্রি হয়। কিছু চায়ের স্টল সুসজ্জিত হলেও বেশির ভাগেরই বেহাল দশা। এটি সাধারণত চেয়ার, টেবিল এবং বেঞ্চ দিয়ে সজ্জিত করা হয়। একটি সাধারণ চায়ের স্টল নোংরা।

একটি কেটলি সবসময় চুলায় গরম রাখা হয়। মানুষ তাদের ক্লান্তি দূর করতে চায়ের কাপে চায়ের দোকানে যায়। একটি চায়ের স্টল সকাল থেকে গভীর রাত পর্যন্ত খোলা থাকে। একটি চা স্টলে, এটি পরিচালনা এবং পরিচালনা করার জন্য সাধারণত দুইজন লোক থাকে। একজন প্রাপ্তবয়স্ক ব্যক্তি যিনি চা তৈরি করেন এবং গ্রাহকদের কাছ থেকে বিল গ্রহণ করেন এবং অন্যটি একটি অল্প বয়স্ক ছেলে যিনি গ্রাহকদের চা, বিস্কুট ইত্যাদি পরিবেশন করেন। কখনো কখনো গ্রাহকদের চা, বিস্কুট ইত্যাদি পরিবেশন করে।

কখনও কখনও, লোকেরা দলে দলে চায়ের স্টলে এসে চায়ের কাপে ঝড় তোলে। তারা আলোচনা করেন জাতীয় ও আন্তর্জাতিক রাজনীতি, দৈনন্দিন বিষয়, বিভিন্ন সমস্যা এবং কী কী না। আসলে, একটি চায়ের স্টল সামাজিক সমাবেশের একটি গুরুত্বপূর্ণ স্থান। ক্রেতারা তাদের অবসর সময় কাটাচ্ছেন চায়ের স্টলে উপভোগের জন্য। সুতরাং, একটি চা স্টল একটি কোলাহলপূর্ণ এবং ব্যস্ত জায়গা। এর উপযোগিতা উপেক্ষা করা যায় না।

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published.